środa, 6 kwietnia 2011 | By: http://klaudiablog.pl

BIZNESPLAN - czyli Własnej Firmy ciąg dalszy

          Odkąd wczoraj wróciłam z konsultacji, wciąż chodzi mi po głowie idea założenia własnego biznesu. Dziś poświęciłam kilka godzin (no tak, miałam czytać notatki na studia, ale cóż) na ogólne rozeznanie w temacie i pierwszą oczywistą rzeczą, do której doszłam, była konieczność napisania biznesplanu. Pomimo ogólnego pojęcia na ten temat nie do końca wiedziałam, jak toto wygląda, jak bardzo jest czasochłonne i czy chciałoby mi się w ogóle za to zabierać;) Uznałam jednak, że skoro już poświęciłam trochę czasu na zaznajomienie się z tematem, to szkoda, żeby się zmarnował i mogę podzielić się moimi znaleziskami tutaj, a nuż komuś się przyda:)
          Tak więc nawet jeśli nie myślisz jeszcze o założeniu własnej firmy, warto zobaczyć, jak wyglądałby ten pierwszy krok i kto wie, może natchnie cię to do jakichś konkretnych działań;)
          A zatem kilka przydatnych linków:
  • Kompleksowe szkolenie akademii PARP dot. planowania, pisania i sprawdzania biznesplanu: KLIK -> przy zagadnieniu "Zarządzanie strategiczne i operacyjne"
  • Darmowy poradnik "Jak napisać Biznes Plan", wystarczy się zapisać do newslettera KLIK
  • Portal, z którego możemy ściągnąć gotowe, przykładowe biznesplany KLIK
  • Więcej przykładowych biznesplanów dla różnych branż KLIK
  • Firma zajmująca się pisaniem profesjonalnych biznes planów, wybrana przypadkowo KLIK
No, to wracam do notatek, jutro od 8 zajęcia;)

1 komentarze:

Anorexic.Candy pisze...

Własny biznes jest fajnym pomysłem, sama od gimnazjum mam pewne marzenie dot. własnej działalności gospodarczej, pamiętam że w gimnazjum na WOSie mieliśmy przygotować biznesplan - i mojemu nauczycielowi się spodobało, aż mówił, żebym go zatrudniła jako sprzątaczkę :) do tej pory ten plan jest aktualny, niestety wymaga naprawdę sporych nakładów finansowych (i to w takiej kwocie, że nawet dotacji nie wystarczy) i chyba na zawsze pozostanie tylko marzeniem. A szkoda :)

Prześlij komentarz