środa, 30 marca 2011 | By: http://klaudiablog.pl

Szkoleniowo - fajnie czy nie fajnie?

Dwa dni - trzy szkolenia, niebywały urodzaj;)
W tym tygodniu w moim mieście odbywają się aż trzy duże projekty dotyczące rozwoju osobistego, planowania kariery itp., nie mogłam więc nie skorzystać;) Z każdego z nich wybrałam to, co wydawało mi się najciekawsze (dopiero po zalogowaniu się zauważyłam, że wybrałam prawie identyczną tematykę, ale cóż, jakoś aktualnie właśnie ten aspekt wydaje mi się najistotniejszy w mojej przyszłej karierze, być może w przyszłym roku będzie to coś innego, a jeśli można to trzeba korzystać). Omówię pokrótce wszystkie projekty i konkretne szkolenia, a żeby nie było tak sucho i oficjalnie, to wypiszę ci mi osobiście (bardzo subiektywnie) się podobało, a co nie. I z pewnością wiele z tych punktów to rzeczy nie bardzo istotne i nie mające wpływu na przydatność tego szkolenia, jednak bardzo przykuwające moją uwagę.


DROGOWSKAZY KARIERY

Drogowskazy Kariery są kompleksowym programem na rzecz rozwoju ścieżki kariery studentów połączonym z programem praktyk.
Misją programu jest pomoc studentom w kształtowaniu własnej przyszłości i odnalezieniu najlepszej drogi rozwoju. 

W moim mieście projekt ten organizowany jest przez Niezależne Zrzeszenie Studentów i zawiera wiele pożytecznych szkoleń na różne tematy, począwszy od warsztatów dotyczących asertywności, wywieranie wpływu, dokumenty aplikacyjne, warsztaty dziennikarskie na Outsourcing-u skończywszy. Ja wybrałam szkolenie zatytułowane
CUSTOMER CARE

Składające się z części teoretycznej i praktycznej, właściwie wspominam je najlepiej spośród tych trzech w których uczestniczyłam.
NA PLUS:
+ Pan prowadzący (z firmy Capgemini) był bardzo pozytywnie nastawiony, żywiołowy, zarażał optymizmem
+ Prezentacja była bardzo profesjonalnie przygotowana, zawierała wiele nowych, innowacyjnych pomysłów dotyczących obsługi klienta
+ Pan prowadzący był niezwykle kompetentny i bez problemu odpowiadała na wszystkie, nawet najdziwaczniejsze pytania, pomimo młodego wieku widać było, że ma doświadczenie i potrafi się dzielić swoją wiedzą
+ W części praktycznej wykonywaliśmy ciekawe zadanie, polegające na odgrywaniu scenek (np. wkurzony/zagubiony/zrozpaczony/spieszący się/chamski klient kontra sprzedawca bądź usługodawca, po czym Pan prowadzący krok po kroku omawiał co należy robić a czego nie
NA MINUS:
- Pan skończył 1,5h przed wyznaczonym czasem stwierdzając, że jest za mało osób, by poprowadzić dalej część teoretyczną - jednak wiedział wcześniej, ilu będzie uczestników więc mógł przygotować coś w zamian
- Warsztaty miały się odbywać po angielsku (prezentacja była w tym języku), niestety część grupy zaprotestowała i Pan prowadzący uległ ich wymaganiom, a szkoda bo mogło być ciekawie...


PRZEDSIĘBIORCZA KOBIETA

Przedsiębiorcza Kobieta to projekt innowacyjny stworzony specjalnie dla kobiet, odbiegający w swojej formie od dotychczas organizowanych w Polsce inicjatyw. Priorytetem  przy realizacji projektu jest odejście od konwencji typowych szkoleń, warsztatów i stworzenie wydarzenia, które stanowi dla uczestniczek podstawę do nawiązywania nowych kontaktów oraz wymiany doświadczeń z osobami, które osiągnęły już sukces w biznesie.

PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA

Szkolenie, które najmniej mi się podobało, zarówno ze strony merytoryczne, jak i organizacyjnej - szczegóły:
NA PLUS:
+ w miarę profesjonalnie wyglądające certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu
+ Pani prowadząca była naprawdę przesympatyczna i chyba naprawdę wierzyła, że to, co mówi ma sens
+ wszystkie uczestniczki dostały bony promocyjne oraz odbyło się losowanie nagród ufundowanych przez sponsorów (ale oczywiście ja nic nie wylosowałam, bo gdzieżby)
NA MINUS:
- na szkoleniu było 40 uczestniczek, podczas gdy sala przygotowana była chyba na 30 i był problem z usadzeniem wszystkich
- rozpoczęliśmy od tego, że każda (!) z uczestniczek przedstawiała się i opowiadała sobie, po czym wdawała się w konwersację z prowadzącą (a 39 pozostałych uczestniczek siedziało i nudziło się, bo w sali nie było nagłośnienia więc i tak nie było nic słychać)
- przygotowana prezentacja składała się z ciągu tekstu napisanego małą czcionką, tekst wychodził gdzieś poza slajdy, po par minutach patrzenia zaczynała boleć głowa, a rolą prowadzącej było odczytywanie slajdu po slajdzie, porażka 
- wiedza merytoryczna była praktycznie żadna, same banały o komunikacji niewerbalnej i że trzeba mieć pozytywne nastawienie (i cudowne opowieści prowadzącej mające zobrazować, jak to pozytywne nastawienie zmienia świat: "Wiecie, moja znajoma postanowiła sobie kiedyś, że w ciągu roku wyjdzie za mąż, będzie miała dwójkę dzieci i wspaniały dom i wiecie co? Udało jej się! Taka jest siła pozytywnego myślenia!"
- odbyła się również część warsztatowa która zakładała pracę w grupach, ale oczywiście nie osób upchanych już najbliżej siebie lecz tych wylosowanych gdzieś z drugiego końca sali
Znam stare przysłowie, że "darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby", jednak mam nadzieję że już nigdy nie trafię szkolenie, nawet gdyby miano mi za to dopłacić...


DNI KARIERY


http://www.dnikariery.pl/secms/pl/dni_kariery

Dni Kariery to największe targi pracy, praktyk i staży, dzięki którym nawiążesz bezpośredni kontakt z pracodawcami jeszcze przed rekrutacją. Zdobędziesz kontakty i znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię pytania.

KLIENCI KLUCZOWI: ZARZĄDZANIE, WSPÓŁPRACA I NEGOCJACJE
NA PLUS:
+ lokalizacja (sala konferencyjna 4-gwiazdkowego hotelu)
NA MINUS:
- w czasie 1,5h szkolenia nie padło ani jedno słowo na właściwy temat szkolenia - Pan prowadzący opowiadał o sobie, o swoim doświadczeniu zawodowym, o tym jak należy się zaprezentować na rozmowie o pracę, jakie wartości są ważne, jak człowieka dopada kryzys wieku średniego itp.
- brak certyfikatu
I właściwie niewiele więcej mogę powiedzieć, bo wyłączyłam się totalnie i czekałam tylko, kiedy się wreszcie skończy...

Reasumując, uważam, że jeśli coś jest organizowane dla nas i możemy z tego korzystać za darmo, to powinniśmy to robić - nie należy sobie jednak robić zbytnich nadziei, że nauczą nas czegoś naprawdę ważnego, co zdecyduje o naszym życiu zawodowym.

1 komentarze:

Helineth pisze...

Bardzo przydatne informacje :) znalazłam nawet u siebie parę szkoleń, ale niestety niektóre są płatne (szybkie czytanie z przedsiębiorczej kobiety). Niby tylko 39 zł (czy jakoś tak), ale zawsze :P

Prześlij komentarz