czwartek, 27 października 2011 | By: http://klaudiablog.pl

O rozrywkach intelektualnych;)

     Dzisiaj nieco lżejszy temat, ale według mnie do rozwoju osobistego pasujący jak ulał - rozwijanie logicznego myślenia i "potęgi umysłu", czyli szachy, warcaby, etc... gracie?;)
     Na moim piętrze od kilku dni trwa, spontanicznie zorganizowany przez sąsiadów, turniej warcabowy. Początkowo pomysł spotkał się głównie z ironicznymi uśmieszkami, ale po chwili namysłu doszliśmy do wniosku, że dlaczego nie? Ustaliliśmy system rankingowy, rozrysowaliśmy tabelki, no i się zaczęło;)
     Co prawda nie można powiedzieć, żeby rozgrywki warcabowe były zbyt widowiskowym zjawiskiem, jednak i tak co wieczór na korytarz wychodzi kilka osób by dopingować grających - oczywiście tematy rozmów daleko odbiegają od rozgrywanej partyjki, co irytuje grających, jednak w momentach krytycznych emocje sięgają zenitu. Jak do tej pory udało mi się rozegrać dwie partie - jedną z powodzeniem, z drugą niestety poszło gorzej. Zresztą zaczynając grę i tak sądziłam, że przegram z kretesem - na co dzień nie kieruję się zbytnią logiką, nie dostrzegam wszystkich wyjść z danej sytuacji i ciężko mi przewidzieć wszelkie konsekwencje moich działań, jednak siedząc nad rozłożoną planszą dochodzę do wniosku, że są to cechy, które można zmienić - zacząć więcej myśleć, badać różne opcje, nie iść po najmniejszej linii oporu, szukać innych rozwiązań i nie działać pochopnie.
     Turniej warcabowy zapewne zakończę na jednej z ostatnich pozycji, jednak mam nadzieję, że owa gra zagości na stałe na naszym korytarzu i nieraz wieczorem 'strzelimy sobie partyjkę', a wnioski z rozgrywek przeniosę do swojego życia.

     Aha, no i jeszcze jedna ciekawostka - aktualnie nasz korytarz stanowi mega-sensację na akademiku, ludzie z innych pięter schodzą się do nas, żeby zapytać "To wy naprawdę nie pijecie?... a mogę też zagrać?". A co, trzeba walczyć ze stereotypami, student też potrafi!;)

10 komentarze:

Pozytywka pisze...

Świetny pomysł z tymi warcabami. :) Tego typu gry potrafią naprawdę wciągać. Myślę też, że doskonale integrują ludzi.

Sama wolę karty bądź szachy. Warcaby irytują mnie tym, że jak jest możliwość to trzeba "zbijać".

Aithne pisze...

Gram to za dużo powiedziane. Grywam ;). I, podobnie jak Pozytywka, raczej w szachy, a już najchętniej w karty. Jedną z rzeczy, które najbardziej lubię w wakacjach, są tradycyjne partyjki w tysiąca z rodzicami :).
Bardzo fajny pomysł z tym turniejem. Pewnie, obalajcie stereotypy! Mnie szlag trafia za każdym razem jak słyszę, że studenci to tylko piją i nic więcej nie robią. Grrrrrrr.

Helineth pisze...

Fajny pomysł, ciekawie musi to wyglądać :) Lubię gdy ludzie nie idą na łatwiznę i wymyślają ciekawsze rozrywki niż tylko picie.

Ja uwielbiam grać w Literaki na Kurniku - gra może nie tyle kształtuje logiczne myślenie, co powiększa zasób słownictwa. Fantastyczna gra :) Lubię też krzyżówki i sudoku :)

Kropelka pisze...

Ja nie jestem fanem takich gier. W szachy grałam może z 3 razy w życiu. warcab nie lubię, w karty czasami przy piwku i sporadycznie w literaki - wiem ignorant ze mnie.

martika pisze...

Ja jak byłam mała to uwielbiałam warcaby i regularnie grywałam z moją babcią - muszę przyznać, że trochę o tym zapomniałam i Twój post przypomniał mi o tych miłych wspomnieniach;) Natomiast niestety nie umiem grać w szachy, chcociaż tak naprawdę chciałabym się nauczyć... Może pora o tym pomyśleć;)

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
Anonimowy pisze...

Appreciate this post. Will try it out.

My web site summer internship

Anonimowy pisze...

My brother suggested I may like this website. He was totally
right. This submit truly made my day. You cann't consider just how so much time I had spent for this info! Thank you!

Feel free to visit my blog :: summer internship

Anonimowy pisze...

Fascinating blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?

A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog shine.
Please let me know where you got your design.
Thank you

my weblog - summer internship

Anonimowy pisze...

Ahaa, its pleasant conversation about this article
at this place at this website, I have read all that, so
now me also commenting here.

my page :: summer internship

Prześlij komentarz