wtorek, 24 lipca 2012 | By: http://klaudiablog.pl

Nałóg czytelniczy

     Wpadłam ostatnio w kolejny nałóg. Co prawda nie szkodzi on zdrowiu (zbyt bardzo) i właściwie nie jest szkodliwy (zbyt bardzo), ale pochłania mi mnóstwo czasu. Tak, tak... wpadłam w szpony czytelnictwa. Od zawsze lubiłam czytać, jednak kilka ostatnich lat przebiegało dość spokojnie pod tym względem. Tak na dobre zaczęło się kilka miesięcy temu - każdą wolną chwilę poświęcam na czytanie, ledwo wrócę z biblioteki, a już patrzę, co by tu nowego zamówić, poza tym namiętnie przeglądam serwis lubimyczytac.pl i poszukuję smakowitych kąsków. Które są dla mnie najbardziej smakowite?:-)
  • Literatura klasyczna - postawiłam sobie za cel przeczytanie wszystkich książek z listy BBC i konsekwentnie do niego dążę. Muszę przyznać, że jak do tej pory 90% pozycji przypadło mi do gustu - zwłaszcza literatura rosyjska (Dostojewski, Tołstoj) i brytyjska (Orwell, Bronte)
  • Literatura faktu - bo lubię wiedzieć, co się gdzie na świecie dzieje, a pobieżne irannformacje w mediach masowych mi nie odpowiadają. 
  • Literatura obozowa - ostatnio mam bzika, zwłaszcza na punkcie książek opisujących eksperymenty medyczne prowadzone przez nazistów ("Wspomnienia operowanych w Ravensbruck", "Byłem asystentem doktora Mengele") oraz wojnę z punktu widzenia dziecka ("Złodziejka książek", "Chłopiec w pasiastej piżamie", "Dziennik" Anne Frank, "Dziewczynka w zielonym sweterku")
  • Książeczki na dobranoc - czyli lekka literatura, przy której najlepiej się zasypia, np. powieści Jodi Picoult ("Bez mojej zgody", "Przemiana", "Czarownice z Sallem Falls")

     A wy? Jak często sięgacie po coś nowego? Co  najbardziej lubicie czytać i co możecie polecić? ;-)


5 komentarze:

Ms.MaggieGreen pisze...

Ja również bardzo lubię czytać - zwłaszcza teraz, gdy naprawdę mam dużo wolnego czasu. Co lubię czytać? Sięgam po tak zwaną "klasykę" (zastanawiam się nad przeczytaniem całej listy BBC; na razie przeczytałam z niej jakieś 13 pozycji :)), kryminały, powieści psychologiczne, thrillery. Nie przepadam za romansami (nie wiem, jakoś wszystkie dla mnie wydają się takie same) i fantastyką (po prostu wolę realizm), co nie znaczy, że raz na jakiś czas nie przeczytam i takich książek. :)

Czytelnik pisze...

Kiedyś przeglądałem listę BBC, ale część książek znalazła tam się chyba tylko z powodu popularności. Dobrze byłoby stworzyć polską listę 100 książek, które warto przeczytać :)
Jeśli chodzi o literaturę obozową to mogę polecić "Bunt w Sobiborze".

Czytelnik pisze...

Zapomniałem dodać, że masz bardzo ciekawy blog :) Dodaję do obserwowanych.

Karolina (prywatna-rewolucja) pisze...

Jakbym czytała o sobie :D Nawet wymieniłaś te ksiązki, które czytam lub chcę przeczytać. Lista BBC to moje zyciowe marzenie :)

Pozdrawiam
www.produktywna.blogspot.com

http://klaudiablog.pl pisze...

Czytelnik - dzięki :-) "Bunt w SObiborze" na pewno przeczytam ;-)

Prześlij komentarz