czwartek, 27 września 2012 | By: http://klaudiablog.pl

Plan 2012/2013

     I znowu nowy rok akademicki. Kolejny. Aż trudno uwierzyć, jak szybko to leci. Przecież dopiero co się martwiłam, że się nie dostanę, a tu proszę, licencjat jest! :D Tak więc teraz należy już tylko zrobić magisterkę i można zaczynać oszałamiającą, światową karierę zawodową. I nie mówcie, że nie, bo jeszcze ciągle wierzę w to, że MNIE bezrobocie nie dosięgnie i że naprawdę zdobędę każdą posadę, jaka mi się zamarzy, a pracodawcy będą jeść mi z ręki, o! ;-)

     Ale do rzeczy. W zeszłym roku zrobiłam  sobie świetny plan (TUTAJ LINK) i muszę przyznać, że dał mi naprawdę dużo. Zawsze miałam problem z robieniem mnóstwa planów i zapominaniu o nich po paru tygodniach. Dzięki rozpisce pokonałam problem :p Poza tym w wolnych chwilach nie nudziłam się bez sensu, tylko wiedziałam, czym powinnam się zająć.

     Nadchodzi nowy rok, więc czas na nowy plan. Oto moje postanowienia:

  • Czytanie:
    • Przeczytać 40 książek z listy '100 książek BBC'
    • Przeczytać 5 książek po angielsku
    • Przeczytać 2 książki po niemiecku
    • Przeczytać 10 książek związanych ze studiami, polecanych przez wykładowców itp.
  • Szkolenia:
    • Zrobić szkolenie"Badanie rynku" z akademii PARP
    • Zrobić szkolenie "Plan marketingowy" z akademii PARP
    • Zrobić szkolenie z Photoshopa
    • Zrobić szkolenie Google Analytics
  • Języki:
    •  Angielski
      • oglądać filmy, seriale, czytać książki, rozmawiać z obcokrajowcami - obywać się z językiem bez żadnych wyznaczonych limitów
      • zaliczyć warsztaty językowe AIESECu
      • spędzać w każdym miesiącu 30 minut na powtórce słówek w palabrasie
      • jak wyżej - przeczytać 5 książek po angielsku
    •  Niemiecki
      • Skończyć kurs "Deutsche Grammatik"
      • Skończyć kurs "Kein Problem! 3"
      • Spędzać w każdym miesiącu 1h na powtórce słówek w palabrasie
      • jak wyżej - przeczytać 2 książki po niemiecku
    •  Włoski
      • Skończyć wszystkie części kursu "Non c'e problema!"
      • Zaliczyć warsztaty językowe z AIESECu 
      • Spędzać w każdym miesiącu 1,5h na powtórce słówek w palabrasie
      • Chodzić na lektorat z włoskiego
      • Znać włoski na B2 :-)
    • Hiszpański
      • No cóż, studiować go po prostu + mieć jak najwięcej kontaktu z językiem
  • Studia:
    • Skończyć rok ze średnią powyżej 4 z socjologii
    • Skończyć rok z hiszpańskiego... w ogóle
    • Pójść na przynajmniej 5 wykładów/konferencji związanych z socjologią
    • zaangażować się w działalność jakiegoś koła naukowego
  • Kariera:
    • Dostać się na prestiżowy, płatny staż wakacyjny (wymarzyłam sobie ostatnio MARS Polska albo Danone, na które pewnie nie mam szans, ale próbować trzeba ;-) )
    • Wziąć udział w przynajmniej 5 seminariach/konferencjach/wykładach/szkoleniach związanych z przyszłą pracą
    • Zakończyć wolontariat Trasa 78 (i ewentualnie nawiązać jakąś dłuższą współpracę przy innych projektach)
  • Inne (czyli plany i marzenia nieco odleglejsze i trudne do zrealizowania, co nie znaczy, że nie będę w tym roku próbować) + rzeczy drugoplanowe
    • Regularnie zapisywać wydatki
    • Oszczędzać, oszczędzać, oszczędzać i... polecieć do Paryża :-)
    • Zrobić certyfikat ZDfB
    • Zapisać się na studia podyplomowe
    • Zrobić praktyki jako tłumacz
    • Regularnie chodzić na aerobik/basen/siłownię (najlepiej zapisać się na wf)
    • Pójść do teatru, opery, filharmonii
    • Wykupić sobie na Grouponie jakiś fajny zabieg kosmetyczny :-)

   

9 komentarze:

Sunshine pisze...

Plany ambitne ;) trzymam kciuki za realizacje!

Może też powinnam jakoś zaplanować ten rok akademicki, tylko plany noworoczne, akademickie, miesięczne, czy mi się to wszystko nie pomiesza?^^

http://klaudiablog.pl pisze...

Sunshine, ja nie robię planów noworocznych, a te miesięczne to po prostu akademicki rozbity na mniejsze części ;-) tak łatwiej kontrolować efekty

Justyna pisze...

Bardzo fajne i bardzo ambitne plany :) Będę trzymać kciuki!
Tylko nie zapomnij, że zycie studenckie to też mnóstwo przyjemności, których później brakuje w tzw. "dorosłym życiu" :)

Unknown pisze...

Podoba mi się taki uporządkowany zapis celów. Jestem pewna, że jeżeli sie postarasz to spokojnie uda Ci się wszystko odhaczyć na tej liście.

Paweł Zieliński pisze...

I takie plany są wspaniałe!! :)
Jest ich dużo, są poważne i własnie to jest najlepsze.
Pozdrawiam Paweł

Anonimowy pisze...

Bardzo uporządkowane plany, tak przejrzyście.
Powodzenia w ich realizacji!!!

Zdradzisz, o jakiej podyplomówce myślisz? :)

Villemo pisze...

Bardzo podoba mi się twój plan. Widać, że dbasz o każdą dziedzinę swojego życia. Co do zapisywania wydatków, próbowałaś tego wcześniej? Obawiam się, że ostatnio wychodzę strasznie na minus, ale przecież słowo 'regularność' ze mną w parze nie chodzi..Więc nie zapisuję :<

pora-wstac pisze...

OO, wyczuwam bratnią duszę! :) Jestem aktualnie po I roku socjologii pasjonatką języka hiszpańskiego! :) Na trzecim roku dziennikarstwa, tak dla urozmaicenia ;p Plan imponujący, aż sama mam ochotę rozpisać sobie coś podobnego i chyba tak też zrobię! Planowałam wstępnie od stycznia, ale to takie oklepane, że noworoczne postanowienia, blebleble, bo niby dlaczego nie zacząć od października?! Trzymam kciuki oby jak najwięcej udało się zrealizować :) pozdrawiam!

Karolina (prywatna-rewolucja) pisze...

Bardzo mi się podobają twoje plany, pięknie rozpisane. Dasz sobie radę z wszystkim :)

Prześlij komentarz